ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1ο: Περιγράφω τον εαυτό μου και γνωρίζομαι καλύτερα με τους άλλους!

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1ο: Περιγράφω τον εαυτό μου και γνωρίζομαι καλύτερα με τους άλλους!

Δραστηριότητες:

  • Τι είναι «ταυτότητα»!

Τα παιδιά σχημάτισαν έναν κύκλο. Ένας/Μία μαθητής/τρια κρατάει μία μπάλα, παρουσιάζει τον εαυτό της στην ολομέλεια, λέγοντας μόνο δύο λέξεις (επίρρημα και επίθετο ή και οτιδήποτε άλλο, για παράδειγμα, είμαι….σταθερά προσεκτικός) και πετάει την μπάλα σε έναν/μία συμμαθητή/τριά του/της.

  • Μια εικόνα χίλιες λέξεις!

Οι μαθητές οργανώθηκαν σε μικρές ομάδες (3-4 μαθητών/τριών) και η εκπαιδευτικός παρουσίασε μέσω του προβολέα της τάξης, δύο-τρεις φωτογραφίες με παιδιά με διαφορετικά χαρακτηριστικά (εθνικότητα, θρησκεία, χρώμα κ.λπ). Ζητήθηκε από τους μαθητές/τριες, να δημιουργήσουν, ανά ομάδα, σε μία κόλλα χαρτί δύο λίστες: μία με τα κοινά χαρακτηριστικά, τις εμπειρίες και τα ενδιαφέροντα που μπορεί να έχουν με τα παιδιά των φωτογραφιών και μία με τα διαφορετικά χαρακτηριστικά που μπορεί να έχουν.

  • Πες το χωρίς λέξεις! Παντομίμμα!

Τα παιδιά συνέχισαν σε ομάδες. Ένας/Μία μαθητής/τρια από κάθε ομάδα παίρνει από το «Κουτί της Ταυτότητας» (ένα απλό χάρτινο κουτί) ένα κλειστό χαρτάκι με μία λέξη κλειδί, όπως, εαυτός, άλλος, συνεργασία, κοινότητα, ομαδική εργασία, κ.λπ.