Δράση με τα χρωματιστά καπέλα!!!

Με την Α’ τάξη επεξεργαστήκαμε, με τη ρουτίνα του έντεχνου συλλογισμού Βλέπω- Σκέφτομαι-Αναρωτιέμαι, τον πίνακα του MattMahurin με τίτλο Bullying. Αφού παρατηρήσαμε τον πίνακα, σκεφτήκαμε μια ιστορία, την οποία δραματοποιήσαμε με ήρωες τα παιδιά.

   Στη συνέχεια εμβαθύναμε περισσότερο στο θέμα με τη μεθοδολογία των έξι καπέλων της σκέψης. Στο Μπλε καπέλο αναζητήσαμε το πρόβλημα, στο Άσπρο καπέλο περιγράψαμε τι συμβαίνει στο παιδί, στο Κόκκινο καπέλο αναφέραμε τα συναισθήματα που μας δημιούργησε αυτό το περιστατικό, ενώ στο Κίτρινο καπέλο προσπαθήσαμε να αναζητήσουμε τις λύσεις και τον τρόπο που θα μπορούσαμε να βοηθήσουμε το παιδί. Στο Μαύρο καπέλο η εκπαιδευτικός διαβάζει τις καταγραφές του προηγούμενου καπέλου και τα ξανακαλεί να σκεφτούν αν μπορούν να πραγματοποιήσουν όλες τις ιδέες τους και ποιες δυσκολίες έχουν. Στο Πράσινο καπέλο τα παιδιά προσπαθούν να βρουν νέες λύσεις και ιδέες που μπορούν να πραγματοποιηθούν, ενώ, τέλος, στο Μπλε καπέλο τα παιδιά καλούνται να απαντήσουν σε ερωτήσεις όπως: «Μπόρεσα τελικά να βοηθήσω;» και «Αισθάνομαι ότι μπορώ να αντιμετωπίσω ένα παρόμοιο πρόβλημα».