Στ – Παγκόσμια και τοπική πολιτιστική κληρονομιά

Στα Εργ. Δεξιοτήτων και στη θεματική “Φροντίζω το περιβάλλον”(υποθεματική: Παγκόσμια και τοπική πολιτιστική κληρονομιά ) οι μαθητές της Στ’ κλήθηκαν να μελετήσουν και να αναδείξουν την άυλη πολιτιστική κληρονομιά της Πάτρας. Αρχικά, συζητήσαμε τι εννοούμε με τους όρους πολιτισμός και πολιτιστική κληρονομιά. Στη συνέχεια αφού παρακολουθήσαμε βίντεο και διακρίναμε τα είδη της πολιτιστικής κληρονομιάς, δημιουργήσαμε έναν εννοιολογικό χάρτη με αυτά και επικεντρωθήκαμε στην άυλη πολιτιστική κληρονομιά.

Ακολούθησε η προετοιμασία για τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων μας. Οι μαθητές ανά ομάδες ερεύνησαν στο διαδίκτυο ψάχνοντας άρθρα, εικόνες, πληροφορίες για το μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς που τούς ανατέθηκε. Επιπλέον έπρεπε να κατανοήσουν πώς να δομήσουν ένα πρωτοσέλιδο εφημερίδας. Τέλος οι ομάδες δημιούργησαν τα πρωτοσέλιδά τους και κάποια από αυτά ψηφιοποιήθηκαν.

Συνεχίζοντας και παίρνοντας αφορμή από το πατρινό καρναβάλι (ως κομμάτι της άυλης τοπικής κληρονομιάς) δόθηκε στους μαθητές ο πίνακας του Π. Πικάσο “Οι τρεις μουσικοί”. Οι μαθητές μέσα από φύλλο εργασίας παρατήρησαν τον πίνακα με τη μέθοδο του Perkins. Ιδιαίτερη σημασία δόθηκε στην ενθάρρυνση των μαθητών  να αντλήσουν το δικό τους νόημα από το έργο, καθώς πρώτη φορά έρχονταν σε επαφή με κάτι τέτοιο.

εργ. δεξ 1
εργ. δεξ 2